søndag, februar 15, 2009

Et forsøk jeg håper at jeg får til.

Akkurat nå fikk jeg det for meg, jeg skal blogge. Jeg skal blogge om totalt unødvendige ting som svært få egentlig vil lese om, men gjør det uansett. Nå skal jeg faktisk skrive på mitt sidemål, bokmål, noe jeg ikke er særlig flink i, men prøver å bli bedre i. Jeg liker faktisk å skrive, og det funker ikke alltid med nynorsk når jeg har store planer om å bli journalist.
Nå som jeg først skriver på bokmål, så vil jeg gjerne ha noen tips fra dere om ting jeg kan forandre, ord jeg skriver feil eller ting som ikke høres normalt ut.

I går var det Valentines Day. Flott dag. Var på Vintercup nede i bygden, Øystese spilte mot Strandebarm og vann 12-0. We like. Så spilte Øystese mot Fusa. Vant den også, men husker ikke akkurat hvor mye. De fleste som satt å så på drakk jo. Og så begynte de å grille pølser. Satan for en grillmester vi hadde. Og herregud som jeg lo da flere av supporterene falt nedover flagget som de hadde rigget opp nedover tribunen. Forresten, gradene hadde sunket flere meter nedenfor nullen i går, så jeg kan med handen på hjertet si at mine tær og mine fingrer frøs noe uttav helvete.
Etter kampen møtte jeg noen jenter som hadde kjøpt seg snop og så gikk vi opp til meg og spiste snop, så på tv og snakket. Det var kos :) Etter de hadde reist, la jeg merke til at det satt en annen venninne i stuen, min bestevenninne faktisk. Hun skulle låne noen skøyter, fordi hun hadde store planer om å stå på skøyter idag. Jeg vil egentlig være med, men jeg greier ikke stå på skøyter for tiden, pga rykningene, jeg skal love deg, jeg får det virkelig ikke til.
Så, etter jeg hadde sprunget etter hennes lillesøster fordi hun hadde stjålet sjokoladen min, fann mamma fram mat og vi spiste, pizzaboller greier.
OG etter det kjedet jeg meg veldig, så jeg begynte å syntes synd på meg seg selv der jeg lå alene i sengen på ValentinesDay og så på dårlig tv. Jeg skrev meldinger med Maria om hva hun og Maren gjorde på og inviterte de til å gå tur i den vakre snøen. Ja, den var faktisk vakker der ned dalte ned fra himmelen. Bortsett fra at det var litt våt snø. De ble nesten med, de inviterte meg til å bli med opp til en eller annen rar kompis. Han er faktisk litt grei. Så vi satt der i et par timer før jeg og Maren tuslet oss hjem, eller ned til bilen som hentet oss. Vi lagde veldig flotte spor i snøen.
BOOM. Der var jeg tilbake i sengen alene og så på tv. Dårlig tv må jeg få lov til å understreke. Men jeg ble ikke oppe så lenge å se på tv, fordi det var som sagt ikke så mye å se på, så jeg la meg forsåvidt ganske tidlig til en fin forandring.
Men altså, nå gidder jeg igrunn ikke blogge mer, så nå vil jeg at dere skal gi meg tilbakemeldinger på denne såkalte bokmålen som jeg prøver å skrive. Jeg vil vite hva ord som kan skrivest bedre og hvordan setninger kan forandrest. Ikke vær snill med meg når det gjelder det. Vi sees.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har veldig lite skrivefeil da :p Men du har skrevet vann og hand :p Også tror jeg du kan bruke komma litt oftere. Hør på språkeksperten maria liksom, lol.

Anonym sa...

Og forresten. Rar kompis?!:P Du er rar din høne :)